Witamy na Forum Polonii w Dallas!

Czy juz spotkania w Dallas sie skonczyły?

POLSKIE PRZEDSZKOLE przekształciło się w Polką Szkołę w Dallas, wiec wszystko idzie do archiwum...

Moderator: kris_k

Awatar użytkownika
Mariuszbemowo
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 26, 2009 1:13 pm
Lokalizacja: Warsaw,Dallas

Czy juz spotkania w Dallas sie skonczyły?

Post autor: Mariuszbemowo » czw sty 29, 2009 4:41 pm

Pytam tak bo ostatni wpis z pażdziernika świadczy o zapomnieniu strony,jesli się mylę proszę o poprawkę,Mariusz

viewtopic.php?t=812&highlight=&sid=fa5b ... 1381cf3a81

Lialam
Posty: 24
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 3:07 am
Lokalizacja: Warszawa/Carrollton,TX
Kontaktowanie:

Post autor: Lialam » ndz lut 06, 2011 8:53 pm

Podbijam pytanie :)
Może znajda się jakieś mamy z maluchami na tym forum?

Gość

Post autor: Gość » czw lut 17, 2011 2:16 pm

Ja probuje juz od dawna zlapac jakis kontakt poprzez ich strone i email ale nikt nie odpowiada.....

Ewa P.

Wyjazd z niemowlęciem do Plano

Post autor: Ewa P. » śr lut 23, 2011 3:12 am

Zastanawiamy się nad wyjazdem do Texasu na dwa lata w związku z propozycją pracy. Mamy malutkie dziecko - 4 miesięczne i w związku z tym wiele pytań. Czy ktoś z forumowiczów się orientuje jak wyglada opieka na małymi dziećmi w żłobkach, nie pytam czy jest (bo zakładam, ze tak), ale czy jest dobra? Czy lepiej korzystać z opiekunki ? Ile to może kosztować? Czy Plano jest miejscem przyjaznym rodzinie z dzieckiem (place, parki zabaw)? Czy możecie polecić dobrego pediatrę, sklepy dla dzieci itp.

Z góry dziekuję,
Ewa P.

Lialam
Posty: 24
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 3:07 am
Lokalizacja: Warszawa/Carrollton,TX
Kontaktowanie:

Post autor: Lialam » śr lut 23, 2011 9:48 pm

Ech nie ma to jak napisac mega posta który wsiąka przez jakiś błąd... Tak wiec Ewa P. teraz krócej....
Jestem tu dopiero 2 miesiące ale sporo się dowiedziałam i tyle co wiem napiszę.

Plano - super przyjazne dla rodzin z dziećmi. Ba, najlepsze pod tym względem w okolicy. Place zabaw, "porządne" towarzystwo, dobre szkoły, okolica.

Sklepy dla dzieci - ubranka w Carter's, Babies R'Us (taki Smyk), Children's place. Zabawki Toys R'Us (jaaaki wybór). Z bucikami jest probem... Jak patrze na to w czym chodza tutejsze dzieci to mam wrażenie że pojęcie ortopedii dziecięcej gdzieś tu umkneło :roll: Warto zaopatrzyć się w PL nawet na zapas. Jeśli już kupować tutaj to polecam Stride Ride i Geox.

Jedzenie dla dzieci
- no tu jest mega problem. Jeśli Twoje dziecko jest już na sztucznym to nastaw sie raczej na drastyczne przejście. Moje dzieci tak miały, pierwsze w Hiszpanii, drugie tu. Oboje byli na Bebiko i Bobovicie w PL. Niestety nie wiem co się dzieje z mlekiem zagramanicznym ale jest okropne. Śmierdzące i niedobre, a Bebiko przy tym to miodzio...(sama nie wierze że to piszę). Oboje dzieci pluły i ani łyka nie zrobiły, nie było opcji namówienia. Z kaszkami to samo. Próbowałam przemycić jakoś z owocami czy coś ale no way. Jak spróbowałam to się nie dziwię :roll: Ratują mnie tu kaszki Bobovita z polskiego sklepu w Dallas gdzie bywam co 2 tygodnie i prawie wyczyszczam półkę :D Mleko poszło w odstawkę całkowicie :roll: Obiadki przemielone totalnie (roczniak to już raczej z kawałkami jada...) i w baardzo ograniczonych smakach. Co ja bym tu dała za obiadki Hipp. Przyznam jednak że jak mi się nie chce osobno gotować syniowi a my jemy rzeczy dla niego niedozwolone to jakoś zjada.

Pediatra
- nie posiadam jeszcze, ale jak chcesz polską lekarkę to jest w Plano (pediatra właśnie). Wpisz w googlu i znajdziesz jej dane.

Opieka - przedszkola są fajne ale te przy kościołach np baptystów i niestety na pół dnia. Tanio (3 dni w tyg ok 190$ miesięcznie) i dobrze, ponoć o wiele lepsza opieka niż w prywatnych(o ile dobrze pamiętam 400 tygodniowo). Dla takiego malucha jak Twój to chyba niania lepsza. Stawka 10-20$ za godzinę. W Plano myślę że bliżej tej górnej granicy...

Jak cos jeszcze chcesz wiedzieć pytaj :lol:

Sprostowanie

Post autor: Sprostowanie » pt lut 25, 2011 8:58 am

Lialam pisze:Ech nie ma to jak napisac mega posta który wsiąka przez jakiś błąd... Tak wiec Ewa P. teraz krócej....
Jestem tu dopiero 2 miesiące ale sporo się dowiedziałam i tyle co wiem napiszę.

Plano - super przyjazne dla rodzin z dziećmi. Ba, najlepsze pod tym względem w okolicy. Place zabaw, "porządne" towarzystwo, dobre szkoły, okolica.

Sklepy dla dzieci - ubranka w Carter's, Babies R'Us (taki Smyk), Children's place. Zabawki Toys R'Us (jaaaki wybór). Z bucikami jest probem... Jak patrze na to w czym chodza tutejsze dzieci to mam wrażenie że pojęcie ortopedii dziecięcej gdzieś tu umkneło :roll: Warto zaopatrzyć się w PL nawet na zapas. Jeśli już kupować tutaj to polecam Stride Ride i Geox.

Jedzenie dla dzieci
- no tu jest mega problem. Jeśli Twoje dziecko jest już na sztucznym to nastaw sie raczej na drastyczne przejście. Moje dzieci tak miały, pierwsze w Hiszpanii, drugie tu. Oboje byli na Bebiko i Bobovicie w PL. Niestety nie wiem co się dzieje z mlekiem zagramanicznym ale jest okropne. Śmierdzące i niedobre, a Bebiko przy tym to miodzio...(sama nie wierze że to piszę). Oboje dzieci pluły i ani łyka nie zrobiły, nie było opcji namówienia. Z kaszkami to samo. Próbowałam przemycić jakoś z owocami czy coś ale no way. Jak spróbowałam to się nie dziwię :roll: Ratują mnie tu kaszki Bobovita z polskiego sklepu w Dallas gdzie bywam co 2 tygodnie i prawie wyczyszczam półkę :D Mleko poszło w odstawkę całkowicie :roll: Obiadki przemielone totalnie (roczniak to już raczej z kawałkami jada...) i w baardzo ograniczonych smakach. Co ja bym tu dała za obiadki Hipp. Przyznam jednak że jak mi się nie chce osobno gotować syniowi a my jemy rzeczy dla niego niedozwolone to jakoś zjada.

Pediatra
- nie posiadam jeszcze, ale jak chcesz polską lekarkę to jest w Plano (pediatra właśnie). Wpisz w googlu i znajdziesz jej dane.

Opieka - przedszkola są fajne ale te przy kościołach np baptystów i niestety na pół dnia. Tanio (3 dni w tyg ok 190$ miesięcznie) i dobrze, ponoć o wiele lepsza opieka niż w prywatnych(o ile dobrze pamiętam 400 tygodniowo). Dla takiego malucha jak Twój to chyba niania lepsza. Stawka 10-20$ za godzinę. W Plano myślę że bliżej tej górnej granicy...

Jak cos jeszcze chcesz wiedzieć pytaj :lol:
no duzo sie dowiedzialas ale nie do konca to prawda. Sloiczki Hippa przyszly pewnie do Polski ze Stanow w innym imieniu. Jest ich tutaj pelno w roznych smakach, firmach itp.. jak chcesz to mozan isc do Whole food, Central Market, Sprouts ... i kupic je w formie organicznej. Co do zlobkow i przedszkoli to naprawde istnieja nie tylko przy kosciolach. Tez jest ich pelno, trzeba popytac rodzicow, wziasc informatory ( np. Child- za darmo, bardzo czesto w przychodniach lekarski, w kazdej szkole- wejsc i wziasc)
Opieka pediatryczna tez jest, jak nie znasz angielskiego to ktos zawsze pomoze z tlumaczeniem, a i generalnie w przychodniech lekarze/ pielegniarki sa cierpliwi i przyzwyczajeni do roznych akcentow:) Polski pediatra jest tez w Sherman. Pozdr

Lialam
Posty: 24
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 3:07 am
Lokalizacja: Warszawa/Carrollton,TX
Kontaktowanie:

Post autor: Lialam » pt lut 25, 2011 8:53 pm

No tak, kupowałam te organiczne i baaardzo daleko im do naszego Hippa, zresztą Gerber tutejszy czy kaszki Nestle też są totalnie inne i zdecydowanie gorsze w smaku.
O przedszkolach nie pisałam że są TYLKO przy kościołach, a przekazałam opinię jaka na ich temat krąży, czyli że są lepsze i tańsze...
O pediatrach też nie pisałam że ich nie ma, tylko że ja jeszcze nie mam dla swoich dzieci bo jestem tu krótko i tfu tfu nie był mi jeszcze potrzebny.

Sugeruję czytać uważniej i uzupełniać informacje które faktycznie mogę na tym etapie mieć niepełne, a nie pisać że to NIE PRAWDA...

P.S. niezły nick...

Gość

Post autor: Gość » sob lut 26, 2011 12:03 am

jezeli chcesz zeby Twoje dziecko wysluchiwalo bredni o Jezusie non stop to zapisz go do przykoscielnego przedszkola, ja stanowoczo taka wersje odradzam.
Nie wiem skad masz informacje o zlobku za $190 na ms (chyba na tydzien), troche nirealne dla niemowlaka przynajmniej jesli chodzi o zorganizowana opieke.

mleko faktycznie polskie lepiej smakuje i pachnie, ale amerykanskie dzieci jakas przezywaja na tutejszym.

lekarka w Plano jest lekarzem rodzinnym- tacy zwykle przyjmuja dzieci od roku wzwyz , ale mozna zapytac

jest mnostwo plac zabaw w centrach handlowych i na powietrzu, dla dzieci w kazdym wieku, mozna tez poznac inne mamy ktore przychodza z dziecmi

to chyba na tyle

dodam ze jestem w Stanach "troche" dluzej niz pare miesiecy

drugie sprostowanie haha

Post autor: drugie sprostowanie haha » sob lut 26, 2011 6:02 pm

Lialam pisze:No tak, kupowałam te organiczne i baaardzo daleko im do naszego Hippa, zresztą Gerber tutejszy czy kaszki Nestle też są totalnie inne i zdecydowanie gorsze w smaku.
O przedszkolach nie pisałam że są TYLKO przy kościołach, a przekazałam opinię jaka na ich temat krąży, czyli że są lepsze i tańsze...
O pediatrach też nie pisałam że ich nie ma, tylko że ja jeszcze nie mam dla swoich dzieci bo jestem tu krótko i tfu tfu nie był mi jeszcze potrzebny.

Sugeruję czytać uważniej i uzupełniać informacje które faktycznie mogę na tym etapie mieć niepełne, a nie pisać że to NIE PRAWDA...

P.S. niezły nick...
sluchaj Lialam (whatever that means) jesli chcesz sie bawic w gre slow, to nie napisane bylo, ze piszesz nieprawde lecz, ze '' nie dokonca to prawda''- sugeruje czytac uwazniej he, he
bodzce smakowe sa osobiste dla danego czlowieka, wiec to co ty uwazasz, za smaczne (patrz-Hippa) moze nie smakowac komu innemu (patrz wielbiciele Gerbera np...) wiec again- nie jest to do konca prawda...
o opiece pediatrycznej i zlobkach nawet nie bede zaczynac ( napomkne tylko, ze zwykle do tzw MDO (mothers day out) - 2-3 razy w tygodniu po pol dnia, ( bo to sugerujesz??) przyjmowane sa dzieci juz nauczone nie sikac w majty- wiec nie sa to zlobki i generalnie jest to drozsze niz 190 dolcow, chyba ze faktycznie na tydzien:) itp itd
radze ci opisywac cos jako ''twoja opinia'', bo mozesz nakierowac ludzi na bledne tory. Pozdr

Lialam
Posty: 24
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 3:07 am
Lokalizacja: Warszawa/Carrollton,TX
Kontaktowanie:

Post autor: Lialam » ndz lut 27, 2011 10:31 pm

No tak, to co napisałam to opinie zebrane wśród ludzi, informacje ze stron internetowych (cena za przedszkole a nie żłobek i tu sorki umknęło mi że o żłobek pytano) i subiektywne odczucia matki Polki (w kwestii jedzenia). Mam świadomość że jak dziecko od urodzenia pije czy je tutejsze specyfiki to tylko takie zna i to je i to mu smakuje :) Pisałam o przejściu z jedzenia z polskiego na tutejsze. Może Wasze dzieci (o ile taka sytuacja miała u Was miejsce) gładko przez to przeszły. Ja osobiście miałam ciężkie przejścia pod tym względem. Wyć mi się chciało że dzieciak pluje wszystkim...

Co do cen żeby nie było że sobie z głowy je wzięłam to kopiuję ze strony (nie sądzę aby roczniak był odpieluchowany):

Toddlers: 12-23 months
* 8:40 am - 1:40 pm (M - Th) - $25 per day
* 8:40 am - 11:40 am (F) - $20 per day

Available M, T, W, Th, F - You may choose from 1 to 5 days. Payment is due whether your child is in attendance or not.

* Two year olds: 8:40 - 1:40 pm (M,T,W,R) 8:40 - 11:40 am (F) M, W, F - $ 190 per month
* T, Th - $ 170 per month
* 5 days - $ 265 per month

* Three year olds: 8:40 - 1:40 pm (M,T,W,R) 8:40 - 11:40 am (F) M, W, F - $ 190 per month
* T, Th - $ 170 per month
* 5 days - $ 265 per month
(See Potty Training Policy)

* Pre-Kindergarten: 8:40 - 1:40 pm (M,T,W,R) 8:40 - 11:40 am (F) M, W, F - $ 190 per month
* T, Th - $ 170 per month
* 5 days - $ 265 per month
(See Potty Training Policy)


O "bredniach o Jezusie" pierwsze słyszę. Kurczę wszyscy tak mocno zachwalają...

No nic.. chciałam pomóc ale widzę że lepiej siedzieć cicho bo za krótko tu jestem :lol: Przynajmniej coś na opustoszałym forum się ruszyło :)

Chętnie poczytam opinie i rady innych w powyższych tematach :lol:

dokladnie

Post autor: dokladnie » pt mar 18, 2011 11:27 pm

dokladnie -Sprostowania masz racje
Lialam ma na mysli progamy w stylu "mothers day out" a nie opieke nad dzieckiem gdy trzeba isc do pracy na 9-10 godzin. Wtedy program do godziny 1.40 odpada.
Jesli chodzi o normlana calodniowa opieke to najpopularniejsze sa Montessori albo KidnderCare, a ceny sa zroznicowane od lokacji, ilosci godzin i wieku dziecka ale dla okolo 18ms dziecka za pelne 5 dni to koszt od $180-$250 za tydzien. Sa tez tansze alternatywy, ale trzeba troche dluzej szukac. Zalezy kto moze ile wylozyc z kieszeni. Im wiecej dzieci tym bardziej sie oplaca miec opiekunke a nie przedszkole dlatego amerykanie czesto uzywaja AuPair.

Nawro
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 27, 2014 8:37 am

Post autor: Nawro » czw mar 27, 2014 8:45 am

Cikawe

Gość

Post autor: Gość » śr kwie 30, 2014 3:05 am

a czy koszt tego nie jest przypadkiem za duży ?

HIPERZORA91
Posty: 12
Rejestracja: czw wrz 11, 2014 11:36 am

Post autor: HIPERZORA91 » wt sty 27, 2015 5:36 am

Odkopuję temat czy to wszystko jest dalej takie aktualne czy niestety nie ? Bo wiadoma sprawa, że chciałabym w tym czymś uczestniczyć i po prostu jestem tym bardzo mocno zainteresowana. Czy mógłby ktoś się ze mną skontaktować właśnie w prywatnej wiadomości ponieważ tutaj już chyba ten temat niestety umarł...

pielo
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 20, 2016 3:34 pm
Kontaktowanie:

Re: Czy juz spotkania w Dallas sie skonczyły?

Post autor: pielo » ndz mar 20, 2016 3:58 pm

Zawsze możesz sama wyruszyć z taką inicjatywą i coś zorganiozwać

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość